Kaks minipossua ja mummo

Kaikki varmaa tietää sen tunteen ku unet on niin päättömiä et aamun eka ajatus on et mitä ihmettä. Mutta sitten ku on elukoita ni mää väitän et unet missä on eläimiä ni on vielä hullumpia. Mulla on ollu nyt vuojen sellanen kamala vaihe että mää nään hulluna painajaisia tai muuten tosi sekoja unia. Välillä on sellanen tilanne et mua ahistaa mennä nukkumaan ku mää en haluu nähä unia.
Mää tein kaks vuotta sitten tekstin missä oli mun yleisiä ajatuksia. Nyt mää aattelin tehä mun unista julkisia ja pitää vähä aikaa unipäiväkirjaa. Mutta koska tää on elukoitten blogi, mää kerron vaa unia mitkä liittyy elukoihin. Mää en oo vähään aikaan nähny eläinunia ni mää kerron eka mun vanhoja unia mitä on jääny mielee.
Mää siis asun elukoitten kans kerrostalossa neloskerroksessa. Siellä on vähän ongelmallinen vessanpönttö eli se menee aina välillä tukkoon. Mää oon sitte nähny nyt monesti unta et sieltä pöntöstä ja vessan altaasta ja keittiön altaasta ja pyykkikonneesta ja astianpesukonneesta ryöppyää vettä ja sitte mun kämpässä on niin paljo vettä et mää joudun uimaan siellä ja Rosvo ui ja Rados vaa kelluu ja pikkuelukoita ei näy missää. Mää oon nähny tota unta monesti ja siitä on monta eri versioo.
Sit mää oon nähny unia missä natalit on isoja ja ne tekee kaikkee. Jossai unessa ne oli koiran kokosia ja ne eli vapaana mun kämpässä ja ne jahtas mua. Sit jossai unessa ne oli rotan kokosia ja ne meni terran kattoverkon läpi ja ne pööpöili sielä terran katolla.
Vähän ennen ku Jyrki tuli mulle ni mää näin unta et Jyrki oli karvaton. Sit mää siinä unessa mietin et mää en kehtaa sanoo sen kasvattajalle et mää en haluu ottaa sitä ku mua ällöttää karvattomat eläimet. 
Oon mää nähny niitäki unia et mun marsut lisääntyy räjähdysmäisesti ja jokapaikka on täynnä marsuvauvoja. 
Sillon ku Pelle lopetettiin ni mää näin unta et Diudi olis ollu hevosen kokonen ja mää siinä unessa nukuin ja Diudi puri mua päästä.

Joskus mää näkkii unta että mun kämpässä olis ollu tulipalo ja mää nappasin marsut mukkaa ja sit äiti suuttu mulle ku mää olin ottanu marsut enkä mittää tavaraa.

Nyt alkaa se varsinainen päiväkirja.
26.3
Yöllä mää näin unta et Jyrkillä olis ollu naaman molemmilla puolilla karseet haavat ja natalit olis tehny ne. Mää oon nähny tota unta aikasemmin ja nyt mää näin uuestaa.
3.4
Yöllä mää näin unta et mulla olis ollu hiirten kans samassa terrassa kaks kilpparia ja mää olin unohtanu ne. Sit mää muistin ne ja sen mää muistin myös et niiltä pittää leikata kynnet. Sit mää lähin metsästää niitä kilppareita ja toinen puri mua ja toiselta mää sain leikattua kynnet.
19.5

Nää mun unet menee aina vaa erikoisemmiks. Viime yönä mää näin unta et hiirten terrassa olis ollu hiirten lisäks kaks minipossua ja mummo. Sit mää muistin et se mummo ei kuulu sinne terraan ja mää kävin hakee sen pois sieltä.
Eiköhän tässä ollu tarpeeks sekoilua tällä kertaa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Aika kulluu nopiaa

Raija, Ritva ja Raila

En olis ikinä uskonu