Elukat on rahareikiä

Jotkut mun tutut ei ymmärrä yhtää et miks mulla on jyrsijöitä. En ymmärrä itekkää. Ne haisee, sotkee, metelöi ja puree. Vaikka ne asuu täällä mun kans ni ei ne maksa omaa osuuttaan vuokrasta ja muista laskuista. Ne ei myöskään siivoo ja ne olettaa et ne saa ruokaa ja huomioo millon ne haluaa. Elukat on kaikki rahareikiä ku niille pittää ostaa heinää, ruokaa, purua, mörttiröpöä, puupellettiä ja virikkeitä. Mun illat menee siihen et mää siivoon elukoitten sotkuja, ruokin ja rapsutan ja keksin niille tekemistä. Mun on hankala lähtee reissuun ku aina pittää ettiä elukoille hoitaja ja siitä hoidosta pittää maksaa. 
Nää kaikki kohat on totta mut mikään noista ei oo mulle ongelma. Mun mielestä lemmikeissä on hyviäki puolia. Tän takia kannattaa ottaa elukoita. 
Joku on aina kotona ku tuut töistä ja yleensä vielä ilonen siitä. Eläimet on aitoja ja omia itsejään. Jos ne tykkää susta ni ne näyttää sen ja jos ei ni ne näyttää senki. Koskaan ei oo tylsää. Yleensä aina täällä on joku karvanaama herreillä ja seurana jopa yöllä. Mää tykkään seurata elukoitten touhuja ja elukoitten kesyttäminen on hauskaa. Se tuntuu kivalta ku saa sen eläimen luottamuksen eikä se enää pelekää sua. On kivaa opettaa vaikka marsuille pieniä temppuja. Rosvo ossaa soittaa pianoo. Elukoitten ig:ssä on siitä video. Mää ainaki kerron elukoille kaikkia asioita ja mää luotan et ne ei kerro mitää eteenpäin. Rosvo on monesti kuunnellu mun huolia. Mää en ees tiiä kuin monta litraa kyyneleitä mää oon sen turkkiin kylväny. Ku on paljon elukoita ni oppii uusia asioita. Nyt mulla on opettelussa sellanen ku natalhiirten ja kesyhiiren totuttaminen toisiinsa mut mää kerron siitä myöhemmin. Noista huonoista puolista mikään ei oo mulle ongelma. Mää hyväksyn sen et elukat on rahareikiä. Mää hyväksyn et mulla menee aikaa elukoitten hoitoon ja hajut pyssyy kurissa ku tarpeeks siivoo. Lattialta löytyy aina heinää ja muuta roskaa mut mitä sitte imuri ja rikkaharja on keksitty. Kyllä mää pääsen myös reissuu. Se hoitaja on tähänmennessä aina löytyny.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Raija, Ritva ja Raila

Aika kulluu nopiaa

En olis ikinä uskonu